Ha kicsit visszagondolunk egy időben sok mindenre (étel alapanyag, kozmetikum, gyógyhatású készítmények stb.) ráhúzták a természetes jelzőt, még akkor is, ha abból láthatóan kilógott a "kémcső".
Amikor a természetességet, a természetes jelzőt felfedezte magának a marketing, azzal, hogy boldog, boldogtalan terméket így próbáltak eladni kifejezetten nyereséges üzletnek számított, hisz a fogyasztókban rég él a vágy a természetes hatású, egészséges termékek iránt, lévén, hogy nem titkolt jelleggel irdatlan mennyiségű kemikáliát eszünk, iszunk, kenünk a bőrünkre.
Aztán sorra hullott le a lepel az egészségesnek kikiáltott termékek, készítmények minőségéről, és nem meglepő módon az a tendencia kezdett el növekedni, hogy a fogyasztók egy újabb természetes jelzővel hirdetett termékre már nem reagálnak érdeklődéssel. Lévén a jelzőt már rég sikerült lejáratni, kihasználni, feláldozni a profit és brandépítés oltárán.
Ezt a tendenciát nem lesz egyszerű visszafordítani, holott nagyon jó termékek vannak most is a piacon, amelyek lekövethető módon, maximálisan természetes összetevőket tartalmaznak.
Mi lehet természetesebb, mint a nyers szamár tej? Már önmagában akár a nyers tehéntejnek is jótékony kozmetikai hatásai vannak, a szamár tej ezen túl tartalmaz olyan összetevőket, amelyek idézőjelben kész kozmetikai csodaszernek tekinthetők.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy nem egyszerű megkülönböztetni és letenni egy voksot egy valóban természetes vagy természetesnek vélt kozmetikum, vagy bármilyen termék mellett, viszont a hiteles forrásból származó, leinformálható úton forgalomban lévő termékekben magas százalékban lehet bízni, hogy valóban azokat az összetevőket tartalmazza, mint amelyeket hirdet.